*

JanneSuuronen

Punainen Helsinki

  • Joitain itä-länsi suunnan liikennettä haittaavia remonttikohtia
    Joitain itä-länsi suunnan liikennettä haittaavia remonttikohtia

En tiedä, että onko kyse ajattelemattomuudesta, osaamattomuudesta tai välinpitämättömyydestä vai tarkoituksellisesta politiikasta, kun yhtäaikaisten tieliikenteeseen vaikuttavien remonttien vuoksi Helsingin kaupungin ainakin Meilahden, Pasilan, Kallion ja Sörnäisten alueiden kadut ovat saatettu koko syksyn ajaksi punaiseksi.

Punaiseksi tieliikenneruuhkakartoissa.

Pari esimerkkiä.

"Haittaa liikenteelle Vauhtitien hulevesiviemärin rakentamisesta 15.6. alkaen.

Moottoriajoneuvot:
- Nordenskiöldinkadun kaistoja vähennetään kesällä 2016
- Helsinginkadun kaistoja vähennetään kesällä 2016
- Vauhtitie muutetaan yksisuuntaiseksi (etelään ajo kielletään)
- Vauhtitien pysäköintialueita suljetaan
"

Tähän sivuhuomauksena, että Linnanmäen liiketoimintakin tykkää hyvää Vauhtitien pysäköintialueensulkemista. [Sarkasmivaroitus]

"Kadunrakennustyöt haittaavat liikennettä Helsinginkadulla 13.6.–30.11.

Moottoriajoneuvot:
Helsinginkadulta on suljettu yksi ajokaista välillä Mäntymäentie–Mannerheimintie ajosuunnassa lännestä itään
."

"Ajokaista poissa käytöstä Itäväylällä Kulosaaren sillalla 8.6. alkaen

Moottoriajoneuvot:
Vaikuttaa moottoriajoneuvoliikenteeseen. 
"

Lukuisat samaan aikaan aloitetut ja käynnissä olevat itä-länsisuunnan liikenteeseen vaikuttavat tietyöt, remontit ja rakennustyöt yhdessä liikennevaloviidakon taitamattoman suunnittelun kanssa puurouttavat liikenteen täysin.

-------------------------------------------------------------

Mitä tässä valitan ? En asioisi päivittäin Helsingissä, ellei perustuslain suojaaman elinkeinovapauteni vuoksi olisi pakko. Viettäisin mieluusti aikaani muualla. Seison ja matelen päivittäin ruuhkajonoissa vajaat kaksi tuntia, kun hiljaiseen aikaan ilman tietöitä sama matka taittuisi kolmessa varttitunnissa. Aikavarkaat varastavat minulta päivittäin yli tunnin ja saavat samalla näkemään punaista. Tai paremminkin punavihreää. Muistuttavat punavihreiden aatteiden toteuttamisen vaikutuksista ihmisten arkielämään. 

Voisinhan Espoolaisena käyttää elokuusta lähtien punavihreiden vaatimaa ja suosimaa joukkoliikennevälinetta, metroa....eh, vai kuis se taas menikään. Syksyllä 2014 eiku 2015 lopussa eiku 2016 alussa eiku elokuussa 2016 eiku kesäkuussä 2016 ei lähdetä edes arvuuttelemaan aukeamisajankohtaa, mikä tässä  miljardihankkeessa piti olla parin kuukauden kuluttua. Tässäkin tapauksessa Suomen liikennesuunnittelun ja rakentamisen huikeaa ammattitaitoa 

Metro on nopea ja joutuisa joukkoliikenneväline,  mikäli matkan molemmissa päissä kohteet ovat kävelymatkan päässä. Tarve liityntäliikenteeseen tekee metrosta myös ajallisesti tehottoman. Tämä on tilanne omalta osaltani nyt ja tulee olemaan Espoon metron valmistuttuakin.

Kirjelmöin joitakin vuosia sitten muutamaan otteeseen Helsingin Kaupungin liikennesuunnittelijoiden kanssa käynnissä olevista tieliikenneremonteista ja liikennejärjestelyistä. Olivat tietoisia ongelmista ja jopa suoraan myönsivät yhdessä tapauksessa, että simulointien mukaan liikenneympyrän muuttaminen liikennevaloiksi aiheuttaa ruuhkaa, mutta silti tekevät muutoksen.

Suomi nousuun Helsingin kumipyöräliikenne tietoisesti pysäyttämällä. [Tässäkin saattoi olla sarkasmia]

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

1Suosittele

Yksi käyttäjä suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelija

NäytäPiilota kommentit (3 kommenttia)

Käyttäjän Pekka Toivonen kuva
Pekka Toivonen

Helsinkiin tulisi rakentaa kattava kanavaverkosto.

Käyttäjän opehuone kuva
Esa Mäkinen

Tietöitä tehdään kesällä = punavihreä juoni. Eipä ole salaliittomanialla enää mitään rajaa.

Käyttäjän JanneSuuronen kuva
Janne Suuronen

Hoh hoijaa näitä viisastelijoita. Vähintään loppuvuoden ajan ja monivuotisia projekteja. Ja juoni-termin käyttäminen on olkinukke.

Ettei kommentissasi mennyt oikeastaan mikään oikein. Mutta kiva silti kun kävit.

Toimituksen poiminnat